Retur och ångerrätt

Retur och Ångerrätt

Du har möjlighet att returnera oanvända artiklar kostnadsfritt inom 14 dagar från det att du mottagit din leverans. För att returen ska godkännas måste samtliga artiklar vara i originalskick – det vill säga oanvända och med alla etiketter intakta.

Vid retur, vänligen följ stegen nedan:

  1. Registrera din retur via vår returportal. Artiklar som skickas tillbaka till oss utan att retur först har begärts accepteras inte. 
  2. När returen godkänts kan du lägga produkten/produkterna i originalförpackningen. Om du inte har kvar originalförpackningen går det bra att använda en motsvarande förpackning som skyddar varan väl under transport.
  3. Stäng förpackningen och förslut den noggrant med tejp.
  4. Använd returetiketten som följde med din beställning och fäst den på paketet. Täck över eller ta bort eventuella gamla fraktsedlar.
  5. Lämna in paketet på närmaste ombud.


Om du har övriga frågor om returer kan du alltid kontakta oss på info@misanoa.se


Skador och problem

Kontrollera din beställning när du tar emot den och kontakta oss omgående om artikeln är defekt, skadad eller om du har fått fel artikel, så att vi kan bedöma problemet och rätta till det.


Byten

Det snabbaste sättet att se till att du får det du vill ha är att returnera den artikel du har, och när returen har godkänts köpa den nya artikeln separat.


Återbetalningar

Vi meddelar dig när vi har tagit emot och kontrollerat returen, och om den återbetalningen godkänns eller inte. Om återbetalningen godkänns görs den automatiskt till den ursprungliga betalningsmetoden inom 10 arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta ett tag innan banken eller kreditkortsföretaget har behandlat returen så att den syns hos dig. 
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur ska du kontakta oss på info@misanoa.se